Новини

Три головних інтернет-тренда 2016 року

Нещодавно в Барселоні завершилася одна з найбільших в світі щорічних технологічних виставок-конгресів - Mobile World Congress (MWC).

 

 

 

 

У цьому році на виставку приїхали понад 94 тис. учасників, які змогли відвідати стенди 2,2 тис. компаній. Це своєрідний рекорд для MWC.

На виставці очевидними стали три напрямки, можна навіть сказати тренда, розвитку всієї телеком-індустрії.

 

Тренд перший. Віртуальна реальність

Цілий ряд компаній, включаючи Samsung, Facebook і Nokia, презентували на виставці готові пристрої, рішення і прототипи клієнтських систем віртуальної реальності (VR).

Samsung зміг продемонструвати свої можливості найбільш органічно. Компанія надійшла просто і елегантно: роздала всім своїм гостям шоломи і вбудувала VR-ролики в головну презентацію. Саме на цій презентації була зроблена фотографія, яка облетіла соцмережі - ніким не помічений Марк Цукерберг йде між рядами глядачів, упакованих в чорні блискучі шоломи.

Користуватися цією технологією для передачі інформації, на думку експертів конгресу, будуть не тільки медіакомпанії, а й прості користувачі - точно так само як сьогодні вони користуються youtube. Майже 70% всього мобільного трафіку до 2021 року, за оцінками учасників конгресу, становитиме відео.

Втім, для повсюдного впровадження технології необхідно не тільки дати споживачеві обладнання. Потрібно налагодити виробництво контенту, яке на сьогодні обходиться дуже недешево, а також забезпечити доступ до інтернету зі швидкістю не менше 1 гігабіт і мінімальною затримкою передачі сигналу - в одиниці мілісекунд.

Такими параметрами володіє тільки фіксований інтернет і перспективна технологія 5G.

Тренд другий. Управління якістю клієнтського досвіду в реальному часі

Зростає не тільки відсоток відеоконтенту, зростає і весь обсяг трафіку в інтернет-мережах, причому в геометричній прогресії. Природно, це призводить до частих перевантажень обладнання - оператори просто не встигають його міняти.

Сьогодні недостатньо звертати увагу тільки на середню швидкість передачі даних на клієнтській лінії. Оператори повинні вимірювати все прояви клієнтського досвіду на кожній дільниці свій мережі, вимірювати і управляти якістю надання кожного виду контенту - особливо відео, - управляти пріоритетністю різних видів трафіку в мережі і навіть дистанційно керувати настройками домашнього роутера

Тренд третій. Фіксований інтернет для мобільних пристроїв.

2015 рік став переломним - кількість використовуваних людством смартфонів нарешті перевищила кількість «звичайних» телефонів.

Те, що рано чи пізно цей момент настане, було ясно вже давно. Відсоток смартфонів зростає все швидше, і вже в 2019 році їх буде в 3 рази більше, ніж простих телефонів. Цьому сприяє їх здешевлення - десятки маловідомих компаній-збирачів вже кинули виклик топ-виробникам. Наприклад, на виставці кілька компаній з Шеньжень (Китай) продемонстрували цілком пристойні смартфони з сучасним процесором, екраном, пам'яттю і камерою за ціною менше $ 50.

При цьому користувачі смартфонів для закачування контенту використовують мобільні мережі тільки в другу чергу. В першу - wi-fi-мережі фіксованих операторів. Найбільші світові мобільні оператори - Orange, T-Mobile та інші - вже анонсували початок використання в їх мережах wi-fi calling, тобто здійснення голосових дзвінків зі смартфона через wi-fi мережу, як первопріорітетне.